This awesome blogger theme comes under a Creative Commons license. They are free of charge to use as a theme for your blog and you can make changes to the templates to suit your needs.
RSS

Pages

Love Is About Letting Go

dulu aku rasa suma ni x penting dlm hidup aku.. aku rasa kehadiran nya x brape penting untuk aku.. tp tanpa aku sedari masa berlalu dengan pntas dan tnpa aku sedari aku sebenarnya begitu menyayangi dia.. mmg cinta itu buta dan tidak mengira masa dan ketika.. jika di takdirkan kita jatuh cinta pada sekelip mata pun benda tu boleh berlaku.. cinta bkn hanya terletak pada nama. ia mmerlukan sifat ikhlas dlm hidup kita.. tidak boleh dipandang ringan begitu sahaja.. mgkin x apa bg kita,tp bg owg yg mencintai kita sepenuh hatinya, bkn semudah itu mmbiarkan rasa itu pergi dr diri dia.. penah satu ketika aku pernah begitu menyayangi seseorang. seseorang yg begitu bermakna dalam hidup aku.. sehingga aku berkata,tiada owg len lagi lah selain daripada dia.. tp malangnya suratan takdir telah menentukan segalanya.. kalu dh tiada jodoh, wat apa nk d tangiskan lagi? biar keluar pun air mata darah,bnda da jd ttp akan jd juga.. buat apa hendak menanggung seksa begitu lama? lepaskan lah... kerana cinta itu tidak bermakna kita harus memilikinya.. yg penting hidup kita hendaklah diteruskan.. kerana bkn cinta sahaja penting dlm hidup ini.. byk ag tanggungjwb lain yg prlu kita fikirkan.. byk lagi bebanan yg blom kita selesaikan.. maka fikirlah.. cinta itu bkn segalnya.. jd aku dgn rela melepaskan dia pergi walaupun hati aku tidak rela menerima.. mungkin sudah ditetapkan aku untuk berjumpa dgn insan lebih baik daripada sebelumnya.. kecewa itu ttp ada, tp guna akal fikiran kita untuk menangani segalanya dan bkn biarkan hati mengawal fikiran kita.. mgkin perkara ini tidak hanya berlaku kepada aku,aku yakin dikalangan rkn2 aku juga pernah merasanya.. kerana cinta itu mmg menyiksakan.. percaya lh.. pada mulanya,aku sentiasa memikirkan kisah silam aku yg kecundang. mkin aku fikirkan,kin sesak plak rasa dlm dada.. aherny aku putuskan untuk melupakan dia.. Alhamdullillah.. aher nya hati ini bebas dari memikirkannya.. aku memulakan hidup aku seperti biasa.. hidup dgn riang gumbira bersama rakan2 yg selalu memberi dorongan. aku dpt rasa kn betapa ruginya jika kita tidak menikmati hidup ini sepenuhnya.. memikirkan perkara yg sedih boleh buat kita lupa betapa indahnya ketawa... betapa riangnya bergurau senda.. aku kembali seperti asalnya.. hepi go lucky.. senyum sentiasa terukir pada bibir aku semula.. mmg sudah jnji tuhan.. manusia mmg dilahirkan berpasangan.. cuma masa yg mnentukan bila kita akan berjumpa pasangan kita yg sebenar.. pasangan yg akan membahagiakan kita hingga ke akhir hayat kita.. percayalah, jika kita percaya dgn ketetapan tuhan, suatu hari nanti kita akan jumpa juga owg yg kita cari itu.. jgn lah bersedih kerana sedih itu racun kepada jiwa.. racun kepada gembira.. racun kepada kebahagiaan.. racun kepada segala-galanya.. ahernya sekarang aku berjumpa dgn dia.. dia yg blh membuat aku gembira.. blh membuat aku bahagia.. aku bersyukur dengan tuhan kerana aku ditemukan dgn dia.. begitu menyayangi aku.. aku hargai segalanya.. semoga jodoh pertemuan ini adalah takdir tuhan.. smga bahagia hingga ke anak cucu.. "love is about letting go" selagi kita tidak melepaskannya, selagi itu kita merasa kesengsaraannya..

No comments:

Post a Comment