This awesome blogger theme comes under a Creative Commons license. They are free of charge to use as a theme for your blog and you can make changes to the templates to suit your needs.
RSS

Pages

oh.. xsuke3!!!

hmm.. tibe2 aku teringat kisah orang yang berlagak sekeliling aku.. nape ek orang nak berlagak?? dapat anugerah ke makin banyak kita berlagak kat orang.. kadang2 rasa menyampah jer dengar, tapi kita nak buat ape?? juz dengar dan mengutuk dlam hati.. maklumlah,aku sentiasa bawak perwatakan menerima segala percakapan orang.. hahaha..
____________________________________________________________________

nak dijadikan kisah, aku penah la beberapa kali berhadapan dengan kisah2 orang berlagak ni.. tapi ada aku kesah?? xkesah langsung.. berlagak la wey,, sampai tinggi gunung kinabalu pun aku x heran.. nanti bila benda ko cakap 2 tak jadi macam pe yang ko cakap, masa tu la aku nak persoalkan.. biar ko cam kena hempap ngan batu :P.. end of story.. aku nak sertakan la beberapa dialog yang aku tak boleh tahan je nak dengar.. tapi, telinga tak tahan, bibir still gak tersenyum manis (uwekkk!!!)

al kisahnya bermula :
..........................................................................................................................................................................
di suatu hari,aku yang sedang dilanda kebosanan pergi menenangkan hati ke rumah makcik aku@umah nenek aku.. sebelah umah aku jer.. umah biasa jer.. tak kaya pun kitorang ni..

a:aku;
b:seseorang :), c: anak seseorang

a: bosan tol aar duk umah time cuti gini.. bukan da member sangat kat kampung(aku duk kampung jer bukan orang KL)

b: 2 la.. c pun sekarang bz dengan praktikal die yang x abis2.. banyak keja die cakap.. balik2 kepenatan..

a:ohh.. yeke.. c praktikal kat mane?

b: kat company xyz(x ingat aku company pe).. ko, tahu.. orang kt company 2 nak amek c keja.. tawar gaji RM2000++ kat c.. tak abis study lagi dah kene tawar g2..

a: (dengan muka kagum dan nyampah).. oooooHHHHH!!!! yeke.. beruntungnya. memang bertuahlah.. (muka gembira secara berpura2).

b: tu lah.. memang bertuahlah.. senang lah nanti..

dialog di atas,dalam beberapa bulan sebelum dialog di bawah :
..........................................................................................................................................................................
petang 2, tiba2 lak b datang ke rumah..

a:aku
b:seseorang :)

a: eh,, c dah abis blaja kan? sekarang da keja ke?
b: dah.. keja kilang biasa jer..
a:(teringat dialog diatas).. ok lah tu..
b: 2 lah.. buat sara diri dulu..
a:tol2 (x ikhlas pun, sbb teringat dialog di atas)

b pun balik... THE END
..........................................................................................................................................................................
ikutkan ati aku, nak jer aku tanyak ngan selamba.. "eh,ritu cakap orang nak tawar gaji RM2000.. tak amek ke?". tapi aku tak lah sejahat itu.. tu la kata orang.. benda lom jadi kenyataan jangan menunjuk kat orang lain. haa.. sekarang, sape nak tanggung?? nasib baik aku tak ada lah jahat sampai nak bertanya g2.. orang tua kan,hormat la sket..huhuu

(TAMAT KISAH 1)

2 comments:

-Azlind- said...

I want MORE...hehe...tp aku masih boleh trime 'keberlagakan' watak b...huhu

Siti Sallwa Piee said...

hehehe.. kisah 2 akan bersamabung..

Post a Comment